Thursday, January 4, 2007

Dag 13: Bryce Canyon en tocht naar Torrey

Afgelegde afstand: 193 kilometers

Vandaag gingen we vroeg opstaan om de zonsopgang bij Bryce point te zien, maar toen de wekker om kwart na zes afliep was de goesting al veel minder. Het excuus om niet op te staan was dat de weersvoorspelling voor vandaag slecht was: koud, bewolkt en 50% kans op regen. Als het bewolkt was, dan zou er niet echt veel te zien zijn van een mooie zonsopgang. Ellen is even opgestaan en heeft buiten gekeken of het bewolkt was, maar kon niks zien, dus zijn we maar blijven slapen. Om acht uur zijn we dan opgestaan, en het was inderdaad bewolkt, dus vermoedelijk hebben we dus niet veel gemist.

We hebben ons valieske gepakt en zijn dan terug richting Bryce Canyon vertrokken. Aangekomen bij Sunrise point hebben we eerst wat bokes met choko gegeten en daarna zijn we vertrokken om een wandeling te doen. De wandeling die op het menu stond was de Queens Garden - Navajo – Loop trail die ons in 2 tot 3 uur terug naar Sunrice point moest brengen. De wandeling was redelijk zwaar, maar bracht ons langs heel wat mooie plaatsen. We gingen helemaal naar beneden en liepen zo tussen de Hoodoo’s door. De weg terug naar boven was wel zwaar, maar uiteindelijk als je eenmaal bovenbent ben je blij dat je die wandeling hebt gedaan.

Omdat het vandaag opnieuw niet zo’n mooi weer was, en redelijk frisjes met een enorme wind, hebben we beslist om geen plaatsen die we gisteren al hadden gedaan opnieuw te doen. Dus zijn we maar ineens doorgereden naar Fairyland point. Daar had je opnieuw een mooi zicht over het park. Het is een enorm knap park, maar van waar je ook kijkt, steeds krijg je ongeveer hetzelfde te zien, maar telkens een klein beetje anders.

Hierna hebben we het park verlaten om door te rijden naar Torrey, vlakbij Capitol Reef. De tocht leidde ons langs route 12 wat ons enkele mooie uitzichten bood op het Dixie National Forest. Dit landschap heeft prachtige kleuren (mede dankzij prachtige gele bomen met witte schors...), en hier is het duidelijk dat de herfst helemaal is begonnen. Onderweg lopen heel wat zwarte koeien rond, die volledig vrij zijn om in het gigantische bos rond te lopen.

Aangekomen in Torrey hebben we alle Inn’s afgelopen om de prijzen te vergelijken en om te checken waar ze internet hebben. Uiteindelijk hebben we gekozen voor het Wonderland Inn. Dat bleek een goeie keuze te zijn, want ze hebben hier ook een zwembad en jacuzzi, waar we intussen volop van genoten hebben.

Daarnet zijn we gaan eten in het restaurant van de Capital Reef Inn, wat een uiterst gezellig plaatsje is. Spijtig genoeg was één van de twee koks ziek, waardoor we wel wat lang hebben moeten wachten op het eten.

Morgen gaan we naar Capitol Reef en rijden we in de namiddag door naar Moab waar we hopelijk snel een hotel zullen vinden.

Ps: Ellen’s schoen heeft het vandaag prima uitgehouden. Hopelijk doet ie dat ook voor de rest van de reis!