Thursday, January 4, 2007

Dag 1: van Brussel naar SF

Afgelegde afstand (met wagen): 0 kilometer.

Vermoeiende dag vandaag. Heel laat gaan slapen gisteren (moest Ellen’s to-do-lijstje nog afwerken) en vanmorgen om half vijf opgestaan om om half zes de bus naar het station te nemen. De vlucht naar Newark vertrok op tijd. De check-in stelde niets voor, tegen alle verwachtingen in. Het vliegtuig zat slechts een derde vol. Veel plaats voor iedereen dus.


Van de films heb ik niet zoveel gezien omdat ik steeds half in slaap was…

In Newark ging de bagage niet automatisch over in het volgende vliegtuig maar moest je die eerst ophalen en tien meter verder terug afgeven. Om daarvoor een uurtje te staan wachten op je bagage: beetje belachelijk eigenlijk…

De vlucht naar SF zat wel volledig vol, en verliep vol turbulentie. Iets later dan gepland ben ik aangekomen in San Francisco (rond 19 uur plaatselijke tijd). Wat mij hier opviel is dat er geen enkele controle was om uit de luchthaven te geraken. De controle om amerika in of uit te geraken is enorm. Maar bij interne vluchten is die (om uit de luchthaven te raken) onbestaande. Eerst de shuttle genomen en dan de BART tot in Powell. Vanaf hier moest ik tevoet naar het Carlton Hotel en dat was geen lachertje! Powell straat gaat nogal fel naar boven. Rond 21 uur ben ik uiteindelijk op het hotel aangekomen waar een frisse douche welkom was. Rond 22 uur kwamen Ellen en haar collega’s toe. Snel nog iets gaan halen om te drinken en daarna gaan slapen. Morgen vroeg op!

No comments: